Om vi inte svarar när du ringer så är vi upptagna med att hjälpa andra kunder. Vi försöker checka av vem som ringt och försöker ringa upp missade samtal.
Alla våra kontaktuppgifter och öppetider finner du på sidfoten på vår webbplats.
Hur snabba är vi på att hjälpa dig?
Vi svarar på 99 % av alla mejl samma dag (förutsatt att du mejlat på en vardag).
Vi gör vårt yttersta för att ingen kund ska få vänta på svar.
Om vi missat ditt samtal försöker vi oftast ringa upp dig omgående.
Om du inte fått en snabb återkoppling försök nå oss igen – ibland har vi extremt högt tryck.
Hur lång är leveranstiden?
Vi har stort lager och sällan är någon vara slut på lager
Vi skickar alla orders samma dag eller kommande 1-2 dagarna efter att de inkommit. När paketet går ut beror på vilken veckodag och tid på dagen du beställt.
När du fått en orderbekräftelse från oss i mejlen så kan du vara säker på att ditt paket snart börjar röra på sig i rätt riktning.
Vi skickar med DBSchenker, som vi upplever som extremt snabba och säkra; ofta levereras paketen på 1 dag, sällan 2 dagar.
Hur funkar frakten?
Fraktpriset baseras på vikt och i viss mån innehåll.
Vi skickar endast med DBSchenker.
Hämta ut paketet hos ditt ombudet inom 14 dagar för att undvika behöva betala för både retur och ny frakt till dig.
När vi bokar frakten får du tracking information via mejl och/eller sms från DBSchenker.
De flesta paket hamnar hos ett ombud men du kan till en högre kostnad välja utkörning till dörren.
Leverans till dörren lämnas utan avisering så bedöm om det är ett säkert alternativ för dig där du bor
Företagspaket förutsätter att firman är öppen och bemannad 8-16. Om ingen kvitterar paketet så debiteras ni för ny avisering och ny utkörning.
Skadade paket eller förpackningar betyder inte nödvändigtvis att innehållet är skadat. Vi ersätter ej skadade förpackningar (exempelvis buckliga färgburkar eftersom färgen inte skadats). Vid läckage (extremt ovanligt) ta bilder och mejla fotona. sen ring oss.
Välj de varor du vill köpa, lägg dessa i varukorgen.
Gåt till kassan och välj att betala med Svea om du är säker på vad du vill ha.
Eller gå till kassan och välj Köphjälp, besvara enkätfrågorna och vi återkommer till dig med materialuppskattning och supportsamtal.
Du kan också gå direkt till Köphjälp genom att klicka på länken längst upp på vår webbplats.
När du har en varukorg som är komplett betalar du med Svea.
Du kan skapa ett konto för att spara din varukorg och bevaka dina ordrar.
Dina adressuppgifter
Det är av yttersta vikt att du anger rätt mobilnummer, mejladress och postnummer.
Kontrollera alltid en extra gång att alla dina uppgifter stämmer.
Felaktiga uppgifter kan leda till leveransförseningar men också nya fraktkostnader, som du står för.
Du kan välja få paket skickat till en ort där du befinner dig trots att du bor och har en faktureringsadress annorstädes.
För att få paket levererat till en annan ort fyll i Leveransadress och dubbelkolla så att postnumret stämmer (www.postnummerservice.se).
Om du legitimerat din sändning med bank-id hos DBSchenker så kan en annan person än du hämta ut ditt paket.
Hur sker betalningen?
Checka ut varukorgen genom att klicka på Svea-knappen för säker betalning.
Vi erbjuder även faktura från oss, framförallt till aktiebolag. Ibland bes ni betala fakturan före leverans, det beror på att ni är ny kund eller på ett högt totalbeloppp.
Ändra order
Om vi inte hunnit packa din order så kan du hinna avbryta den eller ändra den.
Bäst är att du ringer oss eller skickar ett mejl.
Vi ser av mejlen flera gånger i timmen så mejl är inte en långsam väg att kontakta oss.
Om vi hunnit blanda en specialkulör på din begäran så går dessa produkter ej att annulleras.
Hur gör jag en retur?
Hör av er före ni returnerar och förklara anledningen till att ni önskar en retur.
Skador/bucklor på förpackningar accepteras ej när vi tagit emot din retur.
Paket returneras till oss med DBSchenker och se till köpa produkten Parcel med utkörning.
Vi accepterar ej returer hamnar hos ett paketombud. Endast leverans till vår dörr accepteras.
Du bekostar själv returfrakten. Du är även skyldig att betala den ursprungliga frakten till dig, frakt är inte en returnerbar vara.
Hur beställs varor som är Slut i lager, restnoterade eller beställningsvara?
Ring eller mejla oss så kollar vi upp status och möjlighet att så snabbt som möjligt leverera det du vill ha.
Personuppgifter
Vi sparar inte eller använder inte era personuppgifter till annat än era beställningar.
Vår webbplats spårar ej din surfhistorik.
Vi skickar inte marknadsföringsmaterial så som nyhetsbrev till våra kunder.