Hjälpcenter Köpvillkor

Støtte på dansk hos Hedbergs Industri, om order, frakt och returpolicy

For hjælp til spørgsmål om bestillinger, fragt og returnering på dansk, scroll gerne længere ned på siden.

Hjälpcenter Hedbergs Industri, om frakt och returpolicy. Hjælpecenter Hedbergs Industri, om fragt og returpolitik.

Hjälpcenter / Köpvillkor

Support

  • Vårt telefonnummer är (+46) 0523 327 22.
  • Vår mejladress är info@hedbergsindustri.se och info@de-ijssel-coatings.se
  • Om vi inte svarar när du ringer så är vi upptagna med att hjälpa andra kunder. Vi försöker checka av vem som ringt och försöker ringa upp missade samtal.
  • Alla våra kontaktuppgifter och öppetider finner du på sidfoten på vår webbplats.

Få svar direkt

  • Vi svarar på 99 % av alla mejl samma dag (förutsatt att du mejlat på en vardag).
  • Vi gör vårt yttersta för att ingen kund ska få vänta på svar.
  • Om vi missat ditt samtal försöker vi oftast ringa upp dig omgående.
  • Om du inte fått en snabb återkoppling försök nå oss igen – ibland har vi extremt högt tryck.

Handla smidigt – Betala med Svea Checkout

  • Gå till Produkter på www.de-ijssel-coatings.se
  • Välj de varor du vill köpa, lägg dessa i varukorgen.
  • Gåt till kassan och välj att betala med Svea om du är säker på vad du vill ha.
  • När du har en varukorg som är komplett betalar du med Svea.
  • Du kan skapa ett konto för att spara din varukorg och bevaka dina ordrar.

Köphjälp

  • Lägg en vara du är intresserad av och gå till kassan.
  • Välj Köphjälp, besvara enkätfrågorna och vi återkommer till dig med materialuppskattning och supportsamtal.
  • Du kan också gå direkt till Köphjälp genom att klicka på länken längst upp på vår webbplats.
  • Vi mejlar materiallistan och när du sen vill beställa skickar vi ut ett sms med en Svea-betallänk.

Dina adressuppgifter

  • Det är av yttersta vikt att du anger rätt mobilnummer, mejladress och postnummer.
  • Kontrollera alltid en extra gång att alla dina uppgifter stämmer.
  • Felaktiga uppgifter kan leda till leveransförseningar men också nya fraktkostnader, som du står för.
  • Du kan välja få paket skickat till en ort där du befinner dig trots att du bor och har en faktureringsadress annorstädes.
  • För att få paket levererat till en annan ort fyll i Leveransadress och dubbelkolla så att postnumret stämmer (www.postnummerservice.se).
  • Om du legitimerat din sändning med bank-id hos DBSchenker så kan en annan person än du hämta ut ditt paket.
  • När ni handlar som företag men väljer Ombudspaket är det viktigt att ni får med beställarens namn eftersom hen ska kunna hämta ut paketet.

Hur sker betalningen?

  • Checka ut varukorgen genom att klicka på Svea-knappen för säker betalning. Du kan välja Swish, kort, faktura eller delbetalning.
  • Vi erbjuder även faktura från oss, framförallt till aktiebolag. Ibland bes ni betala fakturan före leverans, det beror på att ni är ny kund eller på ett högt totalbeloppp.

Frakt & leverans

  • Vi har stort lager och sällan är någon vara slut på lager
  • Hanteringstid för en order är max 2 dagar.
  • Beställningar före kl. 12 på dagen kan skicks samma dag.
  • När paketet går ut beror på vilken veckodag och tid på dagen du beställt.
  • När du fått en orderbekräftelse från oss i mejlen så kan du vara säker på att ditt paket snart börjar röra på sig i rätt riktning.
  • Vi skickar med DBSchenker, som vi upplever som extremt snabba och säkra;
  • Transporttid för DBSchenker är 1 dag i centrala Sverige.
  • Fraktpriset baseras på vikt och i viss mån innehåll.
  • Vi skickar endast med DBSchenker.
  • Hämta ut paketet hos ditt ombudet inom 14 dagar för att undvika behöva betala för både retur och ny frakt till dig.
  • När vi bokar frakten får du tracking information via mejl och/eller sms från DBSchenker.
  • Besök DBSchenkers webbplats för mer information
  • De flesta paket hamnar hos ett ombud men du kan till en högre kostnad välja utkörning till dörren.
  • Leverans till dörren lämnas utan avisering så bedöm om det är ett säkert alternativ för dig där du bor
  • Företagspaket förutsätter att firman är öppen och bemannad 8-16. Om ingen kvitterar paketet så debiteras ni för ny avisering och ny utkörning.

Fraktpris

  • Ombudspaket är billigast både för företag och privatpersoner.
  • 0-0,2 kg 58 kr
  • 0,2-7 kg 99 kr
  • 7-11 kg 125 kr
  • 11-21 kg 198 kr
  • 21-36 kg 297 kr
  • Företagspaket kostar +99 kr inkl moms utöver grundpriset.
  • Order över 36 kg eller köp av 20 l-set, 40 l-set och 60 l-set skickas med Schenker System (pall)

Hur beställs varor som är Slut i lager, restnoterade eller beställningsvara?

  • Ring eller mejla oss så kollar vi upp status och möjlighet att så snabbt som möjligt leverera det du vill ha.

Retur- och återbetalningspolicy

Ändra order

  • Om vi inte hunnit skicka din order så kan du hinna avbryta den eller ändra den.
  • Bäst är att du ringer oss eller skickar ett mejl.
  • Vi ser av mejlen flera gånger i timmen så mejl är inte en långsam väg att kontakta oss.
  • Om vi hunnit blanda en specialkulör på din begäran så går dessa produkter ej att annulleras.

Retur av order när du betalt med Svea

  • Hör av er före ni returnerar och förklara anledningen till att ni önskar en retur.
  • Enligt distanshandelslagen gäller öppet köp i 14 dagar.
  • Skadade paket eller förpackningar betyder inte nödvändigtvis att innehållet är skadat. Vi ersätter ej skadade förpackningar (exempelvis buckliga färgburkar). Vid läckage (extremt ovanligt) ta bilder och mejla fotona. sen ring oss.
  • Paket returneras till oss med DBSchenker och se till köpa produkten Parcel med utkörning.
  • Vi accepterar ej returer som hamnar hos ett paketombud. Endast leverans till vår dörr accepteras.
  • Du bekostar själv returfrakten. Du är även skyldig att betala den ursprungliga frakten till dig, frakt är inte en returnerbar vara.
  • Skador/bucklor/tejp på originalförpackningar accepteras ej när vi tagit emot din retur. Vi accepterar endast varor i säljbart skick.

Retur av order som fakturerats av oss

  • Närd du handlat på faktura har du inte rätt till retur men däremot bytesrätt inom 14 dagar.
  • Kontakta oss och förklara vilken produkt du vill byta mot en annan.
  • Skadade paket eller förpackningar betyder inte nödvändigtvis att innehållet är skadat. Vi ersätter ej skadade förpackningar (exempelvis buckliga färgburkar). Vid läckage (extremt ovanligt) ta bilder och mejla fotona. sen ring oss.
  • Paket returneras till oss med DBSchenker och se till köpa produkten Parcel med utkörning.
  • Vi accepterar ej returer som hamnar hos ett paketombud. Endast leverans till vår dörr accepteras.
  • Du bekostar själv returfrakten. Du är även skyldig att betala den ursprungliga frakten till dig, frakt är inte en returnerbar vara.
  • Skador/bucklor/tejp på originalförpackningar accepteras ej när vi tagit emot din retur. Vi accepterar endast varor i säljbart skick.

Klicka här för att gå till sidan Retur- och återbetalningspolicy

Personuppgifter

  • Vi sparar inte eller använder inte era personuppgifter till annat än era beställningar.
  • Vår webbplats spårar ej din surfhistorik.
  • Vi skickar inte marknadsföringsmaterial så som nyhetsbrev till våra kunder.

Støtte, på dansk  

Støtte

  • Vores telefonnummer er (+46) 0523 327 22.
  • Vores e-mailadresse er info@hedbergsindustri.se og info@de-ijssel-coatings.se
  • Hvis vi ikke besvarer dit opkald, har vi travlt med at hjælpe andre kunder. Vi forsøger at tjekke, hvem der har ringet og forsøger at ringe tilbage til ubesvarede opkald.
  • Du kan finde alle vores kontaktoplysninger og åbningstider i sidefoden på vores hjemmeside.

Få svar med det samme

  • Vi besvarer 99 % af alle e-mails samme dag (forudsat at du har sendt en e-mail på en hverdag).
  • Vi gør vores yderste for at sikre, at ingen kunder skal vente på svar.
  • Hvis vi gik glip af dit opkald, forsøger vi normalt at ringe tilbage til dig med det samme.
  • Hvis du ikke fik et hurtigt svar, så prøv at kontakte os igen – nogle gange har vi ekstremt højt pres.

Hjælp til køb

  • Tilføj en vare, du er interesseret i, og gå til kassen.
  • Vælg Köpphjälp, besvar undersøgelsesspørgsmålene, så vender vi tilbage til dig med et materialeestimat og supportopkald.
  • Du kan også gå direkte til Købshjælp ved at klikke på linket øverst på vores hjemmeside.
  • Hvis du ikke bruger funktionen Køb Hjælp på vores hjemmeside, er det lige så godt at maile eller ringe til os for at få et tilbud.
  • Når du er tilfreds med indholdet af materialelisten, betaler du med bankoverførsel.
  • IBAN er nederst i citatet.

Forsendelse & levering

  • Vi har et stort lager og sjældent er nogle varer udsolgt
  • Vi sender alle ordrer samme dag eller de næste 1-2 dage efter de er modtaget. Hvornår pakken udløber afhænger af ugedag og tidspunkt på dagen du har bestilt.
  • Når du modtager en ordrebekræftelse fra os i mailen, kan du være sikker på, at din pakke snart begynder at bevæge sig i den rigtige retning.
  • Vi sender med DBSchenker, som vi føler er ekstremt hurtigt og sikkert; ofte leveres pakkerne på 3 dage (SWE-DK).

Hvordan fungerer forsendelsen?

  • Fragtprisen er baseret på vægt og til dels indhold.
  • Vi sender kun med DBSchenker.
  • Afhent pakken hos din agent inden for 14 dage for at undgå at skulle betale for både retur og ny fragt til dig.
  • Når vi booker forsendelsen, modtager du sporingsinformation via e-mail og/eller SMS fra DBSchenker.
  • Besøg DBSchenkers hjemmeside for mere information
  • De fleste pakker ender hos en agent, men du kan vælge levering til døren til en højere pris.
  • Levering til døren efterlades uden varsel så vurder om det er en sikker løsning for dig, hvor du bor.
  • Firmapakken forudsætter, at virksomheden er åben og bemandet fra kl. 8.00 til 16.00. Hvis ingen anerkender pakken, vil du blive opkrævet for en ny meddelelse og en ny levering.

Forsendelsespris

  • Proxypakker er de mest økonomiske
  • 0-1 kg 236 SEK
  • 1-5 kg 259 SEK
  • 5-7 kg 313 SEK
  • 7-10 kg 319 SEK
  • 10-30 kg 784 SEK

Returnering af ordrer faktureret af os

  • Når du handler på faktura, har du ikke returret, men du har ret til at bytte indenfor 14 dage.
  • Kontakt os og forklar, hvilket produkt du ønsker at bytte til et andet.
  • Beskadigede pakker eller emballage betyder ikke nødvendigvis, at indholdet er beskadiget. Vi erstatter ikke beskadiget emballage (f.eks. bulede malingsdåser). I tilfælde af lækage (ekstremt sjældent), tag billeder og e-mail billederne. så ring til os.
  • Pakker returneres til os med DBSchenker og sørg for at købe produktet Pakke med levering.
  • Vi modtager ikke returvarer, der ender hos en pakkeagent. Kun levering til vores dør accepteres.
  • Du betaler selv for returfragten. Du er også ansvarlig for at betale den oprindelige forsendelse til dig, forsendelse er ikke en returvare.
  • Skader/buler/tape på original emballage accepteres ikke, når vi har modtaget din retur. Vi modtager kun varer i salgbar stand.

Retur- og tilbagebetalingspolitik

Personlige data

  • Vi gemmer eller bruger ikke dine personlige data til andet end dine ordrer.
  • Vores hjemmeside sporer ikke din browserhistorik.
  • Vi sender ikke markedsføringsmateriale såsom nyhedsbreve til vores kunder.